Velkoobchodní podmínky

Velkoobchodní podmínky a reklamační pořádek

Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu (e-shopu) pro velkoobchodní partnery

1. Všeobecné ustanovení

1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran  vyplývajících z kupní smlouvy uzavřené na dálku mezi Prodávajícím Be Lenka s.r.o. se sídlem Obchodná 9076/3D, 010 08, Žilina, IČO: 51085291, DIČ: 2120590197, společnost vedená v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka č. 68526/L (dále jen  „Prodávající") a Kupujícím - velkoobchodný partner, které předmětem je kupa a prodej zboží na internetové stránce elektronického obchodu Prodávajícího www.belenka.com (dále i „E-shop") nebo prostřednictvím emailové komunikace případně telefonicky.Kontaktní údaje Prodávajícího jsou následovné: 

Provozní adresa: 

Be Lenka s.r.o.
Alexandra Rudnaya 21 (4. poschodie)
010 01 Žilina

E-mail: info@belenka.com
Tel. č.: +421 948 191 469

Číslo účtu - IBAN: SK7483300000002001293158 pro platby v EUR

Prosíme nehradit platbu za objednané zboží, pokud nedostanete platební údaje na váš e-mail.

1.2.    Všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že prodávající a kupující uzavřou písemnou kupní smlouvu, ve které si dohodnou podmínky odlišné od všeobecných obchodních podmínek, budou ustanovení kupní smlouvy upřednostněny před všeobecnými obchodními podmínkami.

1.3.    Definice některých pojmů:

  • E-shop – počítačový systém umístěný v síti internetu s veřejným přístupem, který umožňuje objednávání zboží.
  • Kupujúci - fyzická nebo právnická osoba, která uzavřela kupní smlouvu s prodávajícím. 
  • Spotřebitel - fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.
  • Zboží - produkty, které jsou v aktuální nabídce e-shopu www.belenka.com. Pod pojmem zboží se myslí "nové zboží", "použité zboží" a "zboží vyrobené na zakázku", pokud z kontextu nevyplývá něco jiného.
  • Nové zboží - zboží, které nebylo používáno a nachází se v originálním balení výrobce spolu s veškerým příslušenstvím.
  • Použité zboží - zboží, které již bylo používáno a je označené jako "použité zboží". Kupující bere na vědomí, že použité zboží může být opotřebováno nebo může mít vady, které vznikly při jeho použití. Stav použitého zboží je uveden na internetové stránce e-shopu v jeho popisu a případné vady nebo opotřebení jsou zohledněny v ceně použitého zboží.
  • Zboží vyrobené na zakázku - výroba zboží na základě zvláštních požadavků kupujícího, např. výroba dětských nosítek se specifickými požadavky kupujícího z dodaných šátků, resp. látek od kupujícího.
  • Kupní cena - celková cena, v níž je zahrnuta cena zboží, včetně nákladů na dodání.

2.    Elektronická objednávka a uzavření kupní smlouvy

2.1.    Elektronickou objednávkou za účelem dodání zboží se rozumí odeslán:

2.1.1.  Elektronický formulář, který obsahuje informace o kupujícím, seznam objednaného zboží z nabídky e-shopu www.belenka.com s uvedením informací o velikosti zboží, vzor, příp. doplňcích na nosítku / bunde / mikině, celkovou cenu tohoto zboží a náklady na jeho dodání, způsob platby a dodání,  zpracovaný systémem elektronického obchodu.

2.1.2. Velkoobchodní partner se pro vyplnění elektronického formuláře zaregistruje na webové stránce www.belenka.cz (www.belenka.sk případně www.belenka.com) určené pro velkoobchodní partnery. Po registraci informuje Prodávající Kupujícího o zřízení osobního konta, kterým se bude Kupující při objednávání zboží přihlašovat na www.belenka.com. Pod tímto kontem budou vytvářeny objednávky, evidovány slevy a jiné výhody pro velkoobchodního zákazníka. Přihlašovací údaje společnost Be Lenka s.r.o. doporučuje zapsat a uchovat pro případ budoucích nákupů. Při každém dalším nákupu se pouze stačí za pomoci svých přihlašovacích údajů přihlásit. Zároveň je v zájmu Kupujícího, aby si chránil přihlašovací údaje, protože jejich poskytnutí jiné osobě může znamenat její vystupování na www.belenka.com pod jménem příslušného zákazníka. Odesláním objednávky Kupující potvrzuje, že se seznámil / byl Prodávajícím seznámen o vlastnostech zboží, o jeho ceně a ostatních nákladech, jakož i o tom, že tuto konkrétní výši ceny je povinen Prodávajícímu uhradit a že si zvolil vyhovující způsob úhrady ceny z možností nabízených Prodávajícím. Po vytvoření objednávky bude tato zaregistrována v systému Be Lenka, o čemž bude Kupující informován e-mailovým oznámením o přijetí objednávky. Doručením potvrzení o přijetí objednávky Kupujícímu se smlouva o koupi zboží považuje za uzavřenou, přičemž jejím předmětem je dodání v objednávce specifikovaného zboží za tam uvedenou cenu, a to vše za podmínek uvedených na stránce www.belenka.com, v těchto Všeobecných obchodních podmínkách a v Reklamačním pořádku. E-shop www.belenka.com umožňuje Kupujícímu přístup k informacím o stavu jeho objednávek (zaregistrování, přijetí, úhrada, expedování...) po autorizaci jejich přihlašovacími údaji.

Kupující zasláním objednávky potvrzuje, že si tyto obchodní podmínky přečetl a v celém rozsahu s nimi souhlasí. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek bez předchozího upozornění. Povinnost písemného oznámení změny obchodních podmínek je splněna umístěním na internetové stránce www.belenka.com. Tyto obchodní podmínky jsou platné od 1.3.2019.

2.1.3. E-mail odeslán na adresu Prodávajícího, uvedenou v kontaktních údajích e-shopu. V případě nedostupnosti elektronického spojení, může velkoobchodní partner objednat zboží telefonicky. Potvrzení objednávky a informace spojené s vybavením objednávky proběhne následně elektronicky, obvykle formou potvrzujícího emailu. 

2.2. Elektronickou objednávkou za účelem dodání zboží vyrobeného na zakázku se rozumí odeslán: 

 2.2.1. E-mail odeslán na adresu Prodávajícího Kupujícím. V případě, že se jedná o výrobu na zákazku a ne ododávku standardně nabízeného zboží, Prodávající s Kupujícím uzavírají kupní smlouvu se specifikací zboží na zakázku, dohodnou podmínky jeho zhotovení, kupní cenu, dodací termíny a dodávku.

2.3. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je pravdivé a úplné vyplnění všech požadovaných údajů a náležitostí v registračním formuláři, včetně telefonického kontaktu. Pokud bude při registraci zákazníkům vysloven souhlas s informováním o novinkách a zvýhodněných nabídkách, může společnost Be Lenka registrační údaje použít také na marketingovou aktivitu související s její činností.

2.4. Společnost Be Lenka s.r.o. umožňuje svým velkoobchodním partnerům možnost předobjednávky zboží, které bude zařazeno do prodeje přes e-shop prostřednictvím marketingových kampaní resp. zařazen do prodeje jako novinka v sortimentu. O marketingové kampani bude velkoobchodní partner informován prostřednictvím emailové komunikace, kde budou definovány podmínky předobjednávek zboží.

2.5. Kupní smlouva je uzavřena v momentě závazné akceptace návrhu na její uzavření oznámením o přijetí objednávky do elektronického systému prodávajícího. V případě objednávky zaslané emailem je kupní smlouva uzavřena v momentě odeslání potvrzovacího e-mailu o přijetí objednávky zaslaného na emailovou adresu kupujícího. V případě telefonické objednávky je kupní smlouva uzavřena i ústně, přičemž její potvrzení bude provedeno elektronicky formou emailu na emailovou adresu kupujícího.

3.    Cenové podmínky

3.1. Při objednávání zboží se na zboží vztahuje cena zveřejněna jako cena daného zboží. Prodejní ceny v e-shopu jsou uváděny v českých korunách. V ceně zboží nejsou zahrnuty náklady na dodání zboží nebo zakázkové výroby, ty budou přičteny k ceně zboží ve výši uvedené pro jednotlivé typy přepravy zboží  e-shopu, resp. dle ceníku přepravy od přepravce (v případě objednávky zboží emailem nebo telefonicky).


3.2. Akční ceny, ceny platné při uvádění nových produktů na trh (platné pro předobjednávky) a případné další slevy platí v časovém období, během kterého akce trvá, a za splnění podmínek uvedených pro každou akci či slevu samostatně. Různé akce a slevy nelze kombinovat, pokud není výslovně uveden opak.


3.3. Prodávající v případě dodání zboží nebo služby do zahraničí nenese odpovědnost za cla, poplatky a daně vyměřené v souvislosti s dovozem zboží z České republiky. Tyto náklady nese výhradně kupující.

3.4. Prodávající - velkoobchodní partner je vázán prodávat zboží zakoupené ve společnosti Be Lenka koncovému zákazníkovi za ceny ne nižší než jsou uváděny na www.belenka.com pro maloobchodní zákazníky. Porušení této podmínky bude  společnost Be Lenka s.r.o. považovat za podstatné porušení smluvních podmínek, což může mít za následek ukončení smluvního vztahu s velkoobchodním partnerem.  

4. Způsob platby

4.1. Bezhotovostní převod peněz na bankovní účet prodávajícího. Kupující po předchozí výzvě k úhradě a přijetí potřebných údajů prostřednictvím e-mailu zaslaného prodávajícím převede celkovou částku za objednané zboží (kupní cenu) na účet vedený ve Fio Bance, IBAN: SK74 8330 0000 0020 0129 3158 pro platby v eurech, přičemž jako variabilní symbol uvede číslo faktury, resp. číslo zálohové faktury při dodávce zboží vyrobeného na zakázku a do poznámky pro příjemce uvede název společnosti, na kterou zboží objednává. Objednávka bude vyřízena až po připsání celkové částky kupní ceny na účet prodávajícího v dodacích lhůtách uvedených v čl. 5 těchto všeobecných obchodních podmínek. V případě, že společnost Be Lenka s.r.o. nedokáže objednané zboží dodat (např. kvůli nedosažitelnosti látky, nevyhovující látce dodané kupujícím) je platba vrácena na účet zákazníka v plné částce. V případě, že zákazník objednané zboží nebo zakázku nepřevezme, se platba stává nevratnou.

4.2. Platba prostřednictvím platební brány Paypal. V tomto případě se budou účtovat poplatky sa uskutečněńí platby ve výši 3,5% z fakturované sumy.

5. Dodací podmínky

5.1. Dodávky objednaného zboží jsou vyřizovány v nejkratších možných lhůtách v závislosti na dostupnosti zboží a provozních možnostech prodávajícího. Všechno zboží uveden jako skladem prodávající odešle do 48 hodin po připsání celkové částky kupní ceny na účet prodávajícího. Při dodání zboží objednaného na objednávku bude zboží dodáno ve smyslu informace od Prodávajícího o možnostech dodání zboží na objednávku a po připsání celkové částky kupní ceny na účet prodávajícího. Prodávající je oprávněn v odůvodněných případech lhůtu pro dodání zboží prodloužit, a to i opakovaně.

5.2. V případě dodávky zboží vyrobeného na zakázku jsou tyto vyřizovány v termínu po dohovoru resp. max do 6 týdnů od potvrzení objednávky, připsání celkové částky kupní ceny na účet prodávajícího jakož i dodání vlastní látky od kupujícího. Přičemž tato dodací lhůta začíná běžet až splněním všech předchozích podmínek. Prodávající je oprávněn v odůvodněných případech lhůtu pro dodání takového zboží prodloužit, a to i opakovaně.

5.3. Pokud se v elektronické objednávce nachází několik zboží a část z nich není skladem, Prodávající o tom informuje kupujícího, přičemž ho informuje o možnosti částečných dodávek a nákladů za dodání.

5.4. Zboží je doručeno prostřednictvím třetích osob (dodavatelů) na adresu uvedenou kupujícím v objednávce, přičemž kupující je povinen objednávku na této adrese převzít při jejím dodání.

5.5. Faktura je kupujícímu doručována elektronicky na emailovou adresu uvedenou kupujícím. Faktura slouží i jako záruční list.

5.6. Zboží je možné vyzvednout i osobně v provozovně prodávajícího po vzájemné dohodě.

5.7. Zboží je dodáváno na území Slovenské republiky, České republiky, popřípadě na území jiného státu po vzájemné dohodě.

5.8. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího jeho převzetím.

5.9. Při přebírání zboží je spotřebitel povinen zkontrolovat:

- zda mu bylo dodáno zboží v souladu s objednávkou,
- zda mu bylo zboží dodáno v množství v souladu s objednávkou,
- zda je zboží poškozeno.

V případě, že bylo spotřebiteli dodáno zboží, které si neobjednal, je spotřebitel povinen ihned, nejpozději do 24 hodin e-mailem nebo telefonicky kontaktovat prodávajícího. V případě, že bylo dodáno zboží, které jeví známky poškození, zjevných vad, je spotřebitel povinen ihned, nejpozději do 24 hodin e-mailem nebo telefonicky kontaktovat prodávajícího. V případě zjištění poškození zboží je povinen kupující vyhotovit záznam o rozsahu a povaze poškození zboží, jehož správnost potvrdí doručovatel. Na základě takto vyhotoveného záznamu doručeného prodávajícímu může následně prodávající poskytnout odstranění vad, slevu na zboží nebo v případě neodstranitelných vad zboží dodat kupujícímu nové zboží.  

6. Náklady na dodání

6.1. Cena poštovného je závislá od zvoleného způsobu doručení a způsobu platby. Určuje se individuálně na základě písemné dohody (e-mailem) mezi Kupujícím a Prodávajícím.

6.2. Při osobním odběru se poštovné neúčtuje.

7. Odstoupení od kupní smlouvy

7.1. Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy v těchto případech:

a) v případě, že kupní smlouvu není možné realizovat z důvodů na straně Kupujícího (nesprávně uvedeny kontaktní údaje, Kupující s Prodávajícím nekomunikuje apod.)
b) v případě, že si Kupující nepřevezme předmět objednávky do pěti pracovních dnů ode dne, kdy byl povinen si ho převzít,
c) v případě vyprodání skladových zásob,
d) v případě, že se již objednané zboží nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena u dodavatele zboží a z uvedených důvodů Prodávající není schopen zboží Kupujícímu dodat nebo jej dodat v ceně, která je uvedena v e-shopu,
e) případě, že Kupující si už v minulosti objednané zboží nepřevzal nebo jiným způsobem porušil tyto všeobecné obchodní podmínky nebo je dlužníkem Prodávajícího,
f) v případě dodávky zboží vyráběného na zakázku, pokud Kupující v procesu výroby opakovaně mění své požadavky,
g) v případě, že velkoobchodní partner prodával dodané zboží od společnosti Be Lenka s.r.o. za ceny nižší než jsou určeny pro maloobchodních partnerů ve smyslu článku 3, bodu 3.4. těchto Všeobecných obchodních podmínek.

7.2. V případě, že Kupující zaplatil Prodávajícímu kupní cenu nebo její část v době do zániku kupní smlouvy z důvodu odstoupení od smlouvy ze strany Prodávajícího, Prodávající vrátí již zaplacenou kupní cenu nebo její část ve lhůtě do 14 dnů od zániku kupní smlouvy převodem na bankovní účet Kupujícího , pokud si strany nedohodnou jiný způsob vrácení kupní ceny.

7.3. Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy pokud hodnota objednávky je nižší než 1500 Eur bez dph do 3 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží i bez uvedení důvodu. V případě, že Kupující využije právo na odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu, nese náklady na vrácení zboží (poštovné), a to i v případě, že zboží není vzhledem k jeho povaze možné vrátit prostřednictvím pošty. Vrácené zboží musí být nepoužité, nevyprané, nepoškozené, v původním obalu s veškerým příslušenstvím a záručním listem, pokud byl ke zboží přiložen. 

7.4. Kupující může odstoupit od kupní smlouvy dle bodu 7.3 těchto všeobecných obchodních podmínek i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy. Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty pro odstoupení.

7.5. Kupující není oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků výroby na zakázku od Kupujícího.

7.6. Kupující může uplatnit právo na odstoupení od kupní smlouvy u Prodávajícího v listinné podobě nebo zaslat toto odstoupení e-mailem na adresu Prodávajícího uvedenou v jeho kontaktních údajích. K odstoupení od smlouvy je třeba přiložit doklad o koupi (fakturu). V odstoupení od smlouvy je třeba uvést číslo a datum objednávky nebo seznam objednaného zboží, datum, kdy bylo zboží doručeno, jméno a příjmení Kupujícího, název společnosti, která uzavřela kupní smlouvu a Kupní cena bude Kupujícímu vrácena na bankovní účet, kterým byla dříve uskutečněna platba za zboží od Kupujícího.

7.7. Kupující je povinen nejpozději do 3 kalendářních dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět Prodávajícímu na adresu Be Lenka s.r.o., Alexandra Rudnaya 21 (4. poschodie), 010 01 Žilina nebo mu zboží předat osobně v jeho provozu po předchozí dohodě. Náklady na vrácení zboží (poštovné) nese Kupující. Lhůta podle věty první se považuje za zachovanou, jestliže bylo zboží předáno k přepravě nebo přímo Prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty. Vzhledem k tomu, že Prodávající nenese odpovědnost za případnou ztrátu zboží při jeho přepravě, doporučujeme zaslat zboží formou doporučené pojištěné zásilky nebo vybranou kurýrní společností. Zboží zasláno na dobírku prodávající nepřebírá. 

7.8. Prodávající je povinen Kupujícímu nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne doručení zboží při odstoupení od smlouvy Kupujícím vrátit všechny platby, které od něj přijal na základě kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dodání zboží. Úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký Kupující použil při platbě Prodávajícímu

7.9. V případě, že Kupující odstoupí od smlouvy ve smyslu bodu 7.3 těchto Všeobecných obchodních podmínek a doručí Prodávajícímu zboží, který je použit, poškozený, vypraný, neúplný nebo není v původním obalu s veškerým příslušenstvím a záručním listem, pokud byl ke zboží přiložen, Prodávající je povinen vrátit Kupujícímu platby přijaté na základě kupní smlouvy. V takovém případě bude Kupujícímu odeslán zboží zpět na jeho adresu.

7.10. Právo na odstoupení od smlouvy Kupujícímu zaniká v případě, že si ho Kupující neuplatnil ve lhůtě a způsobem upraveným v předchozích bodech těchto všeobecných obchodních podmínek, v případě, že Kupující nepředloží originál dokladu o koupi (faktury) nebo v případě, že Kupující poruší svou povinnost odeslat zboží zpět prodávajícímu ve lhůtě do 3 kalendářních dnů ode dne odstoupení od smlouvy podle bodu 7.7. těchto Všeobecných obchodních podmínek.

7.11. Kupující odesláním objednávky Prodávajícímu potvrzuje, že byl řádně informován o právu odstoupit od kupní smlouvy podle těchto Všeobecných obchodních podmínek.

7.12. Doporučujeme Kupujícímu při vrácení zboží posílat balíček kurýrem a s pojištěním zásilky. Pokud Kupující nemá doklad o odeslání zboží zpět, prodejce mu není povinen náhradu za zboží uhradit. 

8. Záruční podmínky a reklamační řád

8.1. Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí Kupujícím a za vady, které se na zboží vyskytnou v záruční době. U věcí použitých neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena.

8.2. Záruční doba na objednané a řádně zaplacený resp. převzaté zboží je 12 měsíců. Záruční doba běží ode dne převzetí zboží Kupujícím nebo jinou oprávněnou osobou.

8.3. Na vyřizování reklamací se vztahuje platný reklamační řád. Kupující odesláním objednávky Prodávajícímu potvrzuje, že byl řádně informován o podmínkách a o způsobu reklamace zboží včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, v souladu s ustanovením § 18 odst. 1 zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně zákona České národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích v platném znění (dále jen "zákon o ochraně spotřebitele") a zákona č. 102/2014 Sb.

8.4. Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené Kupujícím od prodávajícího v e-shopu www.belenka.com, emailem nebo telefonicky.

8.5. Kupující má právo uplatnit si u Prodávajícího záruku pouze na zboží, které vykazuje vady, které zavinil výrobce, dodavatel nebo Prodávající, vztahuje se na něj záruka a bylo zakoupeno u prodávajícího.

8.6. Kupující je povinen reklamovat vady zboží u Prodávajícího bez zbytečného odkladu, jinak Kupujícímu toto právo zaniká. Za den uplatnění reklamace se považuje den doručení zboží na provoz Prodávajícího. Kupující je povinen předat prodávajícímu reklamované zboží, včetně všech jeho součástí, v hygienicky nezávadném stavu umožňujícím bezpečnou manipulaci se zbožím dalšími osobami. V opačném případě je prodávající oprávněn reklamaci zboží odmítnout. Poštovné při odeslání produktu na reklamaci hradí Kupující.

8.7. Kupující je povinen provést prohlídku zboží při převzetí zboží. Pokud tak neučiní, může uplatnit nároky z vad zjištěných při této prohlídce jen když prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době převzetí zboží. 

8.8. Pokud má zboží vady má Kupující právo uplatnit reklamaci tak, že doručí zboží spolu s příslušenstvím a dokladem o koupi (fakturou) do sídla Prodávajícího na vlastní náklady a zároveň doručí podrobný popis závad. Zboží zasláno na dobírku prodávající nepřebírá.

8.9. Prodávající vydá Kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace zboží ve vhodné formě zvolené Prodávajícím, např. ve formě e-mailu nebo v písemné podobě.

8.10. Kupující nemá právo uplatnit záruku na vady, o kterých byl Prodávajícím v době uzavírání smlouvy upozorněn, nebo o kterých s přihlédnutím k okolnostem, za kterých byla kupní smlouva uzavřena, musel vědět.

8.11. Nárok na uplatnění reklamace u Prodávajícího Kupujícímu zaniká:
 - nepředložením faktury nebo příslušenství,
 - neoznámením zjevných vad při převzetí zboží,
 - neuplatněním reklamace bez zbytečného odkladu po zjištění vady zboží,
 - uplynutím záruční doby zboží,
 - mechanickým poškozením zboží způsobeným kupujícím,
 - poškozením zboží při přepravě v případě, že Kupující poruší svou povinnost uvedenou v bodě 5.9 těchto Všeobecných obchodních podmínek,
 - poškozením zboží neodvratitelnými nebo nepředvídatelnými událostmi,
 - poškozením zboží náhodnou zkázou a náhodným zhoršením nebo jiným zásahem vyšší moci,
 - poškozením zboží, které bylo způsobeno běžným opotřebením, nesprávným zacházením se zbožím, nesprávným nebo nevhodným použitím, ošetřováním, praním nebo sušením, vystavením netypickým podmínkám.

8.12. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie tovaru vzniknuté, okrem iného, najmä:
 - prirodzeným opotrebením,
 - znečistením tovaru alebo jeho častí,
 - zanedbaním starostlivosti o tovar,
 - používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostrediu, v ktorom sa tovar bežne používa,
 - zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy alebo úpravy),
 - pri používaní tovaru v rozpore s návodom, technickými normami, inou dokumentáciou k tovaru či s účelom, na ktorý je tovar určený,
 - mechanickým poškodením, najmä roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev tovaru a pod.,
 - neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
 - po uplynutí záručnej doby.

Společnost Be Lenka s.r.o. používá nejekologičtější přírodní barviva na svršky obuvi. Disponuje certifikáty o vhodnosti používaného materiálu. Při kontaktu s vodou se může stát, že barva ze svršku boty obarví stopu nebo ponožku (nebo jinou část oděvu). U barevných modelů obuvi je zbarvení svršku přirozenou vlastností materiálu při
kontaktu s vodou a proto to není důvodem k reklamaci.

8.13. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

8.14. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v popise závad pri uplatnení reklamácie.

8.15. Pokud jde o odstranitelnou vadu, bude reklamace vyřízena tak, že Prodávající zajistí odstranění vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou. 

8.16. Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla řádně užívat jako věc bez vady, má Kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na přiměřenou slevu z ceny věci. 

8.17. Je-li věc prodávaná za nižší cenu nebo věc použitá vadu, za kterou Prodávající odpovídá, má Kupující namísto práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu. 

8.18. Prodávající si vyhrazuje právo vyměnit vadné zboží za jiný obdobný zboží se srovnatelnými parametry. Pokud dojde k výměně, začne běžet záruční doba znovu ode dne převzetí nové věci. 

8.19. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a o vyřízení reklamace Kupujícímu, který je spotřebitel, vydat písemný doklad (i e-mailem) nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

8.20. Na vyřízení reklamace Kupujícího, který není spotřebitelem, se nevztahuje 30 denní lhůta ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele. Lhůta pro vyřízení reklamace v tomto případě není zákonem stanovena, prodávající se ji však zavazuje vyřídit ve lhůtě do 40 dnů.

8.21. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou Kupující nemohl používat zboží z důvodu záruční opravy zboží. 

9. Závěrečné ustanovení

9.1. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny v těchto všeobecných obchodních podmínkách je splněna umístěním na internetové stránce e-shopu www.belenka.com.

9.2. Kupující prohlašuje, že se před vyplněním objednávky seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.

9.3. Případné spory vzniklé při plnění kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní budou smluvní strany řešit především dohodou. V případě, že dohoda nebude možná, jsou pro řešení sporů příslušné soudy České republiky.

9.4. Na vztahy neupravené těmito Všeobecnými obchodními podmínkami se vztahují platné právní předpisy České republiky, především příslušná ustanovení občanského zákoníku, Obchodního zákoníku, zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory v platném znění.

9.5. Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti vůči Kupujícímu uzavřením kupní smlouvy.

Velkoobchodní podmínky platné od 1. 3. 2019.